Thursday, January 26, 2012

xde idea~

assalamualaikum..


hari ni saye xde idea nak tulis ape..tp tangan ni gatal gak nk update bnde yang xde..cane tu??
haha..
sebenarnya..ape yang kite nak beli dgn baucer buku yang kerajaan bg..
da xley tuka wet..hihi..baru plan nk tuka ngn wang tunai yang boleh dibelanjakan kearah yang lebih berguna..(eh ade ke yang lebih berguna dr buku@ilmu) hehe..


ok2..situasi aku:
ak ni pelajar yang bakal menjalani latihan industri pada semester akan datang..
macam company ak..die ade la suruh kitorg mempunyai naskah naskah yang boleh dibeli dr popular ke mph ke kunikuniya ke..dengan menggunakan baucer tersebut..tp xde la sampai 200 kan harga buku tu..
dan semester akhir kami mmg memerlukan buku yang banyak tetapi apakan daya..buku buku tersebut hanya boleh didapati ketika dah masuk sem..so??
ape de hal nak tuka wang tunai kn?


situasi kawan kawan lain:
company dorg xsuruh pon beli ape ape buku..buku semester 8 pon xley nak beli lagi..pas2 nk beli buku ape ea agak agak..kalau nnt kt dlm popular tu ade komik..ade buku mepek seperti majalah 'buah buahan tempatan'..perlu ke nk beli buku camtu??habis kan duit dengan cara itu??nak bagi mak pon mak xtau nk beli buku ape..kalau tuka wang tunai ley gak bg mak untuk beli brg dapo ke kan..tp ape kan daya..xde rezeki..


persoalan nya : kalau org org seperti kami yang xmembeli dan menggunakan baucer itu sepenuhnya 200 ringgit tu..sampai la mase da expired..ley ke claim yang xguna tu??


haih..buntu..xpe xpe esok nk g kunikuniya..ley cari macam macam buku..kan?kan?kaan?

No comments:

Post a Comment